Pops and Bangs
Het komt er op neer dat Pops and Bangs een anti-lag feature is voor de turbo, maar u kunt er natuurlijk ook uw vrienden mee imponeren! Een anti-lag systeem (ALS) zorgt ervoor dat, na het loslaten van het gaspedaal, het schoepenwiel van de turbo blijft doordraaien en het “probleem” van een traag opspoelende turbo wordt verholpen. Het toepassen van het anti-lag systeem gebeurt in de motorcomputer.
Motorgeluid
Op de reguliere weg zullen die (milli)seconden winst die u elke keer pakt met gas geven vaak niet de overweging zijn om een anti-lag systeem te laten toepassen. Het veel directer reageren van de motor is daarentegen wel erg fijn. Echter, de voornaamste reden voor het toepassen van antilag zal zijn dat het motorgeluid aanzienlijk verandert op het moment dat het gas losgelaten wordt. Na het loslaten van het gaspedaal zullen er luide knallen (Pops & Bangs) en in sommige gevallen ook steekvlammen uit de uitlaat komen.
De Pops and Bangs kan stand-alone worden uitgevoerd of tijdens een tuningssessie kunt u voor Pops and Bangs (anti-lag systeem) kiezen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer info of om te kijken of uw auto geschikt is voor Pops & Bangs.
We hebben inmiddels al veel klanten blij mogen maken met Pops and Bangs. Wat ons opvalt is dat de klanten het meest tevreden zijn met de variant waar ook de hardware wordt aangepast. De fabrikanten doen er op dit moment alles aan om de uitstoot maar ook het geluid van de auto’s te beperken. Een demper in uw uitlaat zorgt ervoor dat uw pops and bangs ook gedempt worden. Wat is sommige gevallen in slecht een zacht popje kan resulteren. Dit varieert per model, maar ook per generatie. Zelfs een Golf GTI van de laatste generatie is met standaard uitlaat flink gedempt. In de film hier boven heeft de AMG een standaard sport uitlaat met minder dempers en betere katalysatoren waardoor er meer geluid geproduceerd wordt. Ons advies pas ook de Hardware aan.
Hardware of software?
De Pops and Bangs worden veroorzaakt door verbranding van brandstof en is dus alleen met de software in te stellen.
Ik heb een standaard uitlaat is dat een probleem?
Om schade aan de motor of uitlaat te voorkomen adviseren wij altijd om een downpipe zonder katalysator of met race-kat te monteren. Bijkomende voordeel van deze hardwarematige aanpassing is dat je dan de pops en bangs ook echt goed hoort.
Wat zijn de kosten voor Pops and Bangs?
De pops en bangs optie word altijd uitgevoerd icm een ecu upgrade de prijs is dus afhankelijk van de motor in uw auto maar dit begint vanaf € 499,-
Pops and Bangs zonder Turbo?
Pops and Bangs is een anti-lag feature voor de Turbo echter hebben wij een manier gevonden om het gevolg van Anti-lag de Pops and Bangs te kunnen instellen bij auto’s zonder Turbo. Dus ja het is mogelijk.
Wat is advies van FRST?
We hebben inmiddels al veel klanten blij mogen maken met Pops and Bangs. Wat ons opvalt is dat de klanten het meest tevreden zijn met de variant waar ook de hardware wordt aangepast. De fabrikanten doen er op dit moment alles aan om de uitstoot maar ook het geluid van de auto’s te beperken. Een demper in uw uitlaat zorgt ervoor dat uw pops and bangs ook gedempt worden. Wat is sommige gevallen in slecht een zacht popje kan resulteren. Dit varieert per model, maar ook per generatie. Zelfs een Golf GTI van de laatste generatie is met standaard uitlaat flink gedempt. In de film hier boven heeft de AMG een standaard sport uitlaat met minder dempers en betere katalysatoren waardoor er meer geluid geproduceerd wordt. Ons advies pas ook de Hardware aan.