Mogelijkheden
voor uw auto?

Chiptuning

Wat kan u verwachten bij het aanpassen van de software? We stellen het voertuig beter af zodat alle componenten zoals o.a. de benzinetoevoer, ontsteking, luchttoevoer, luchtafvoer (turbo) beter op elkaar worden afgestemd. Daarom noemen wij het ook de perfecte afstelling en geen chiptuning. Ons hoofddoel is niet het meeste vermogen uit uw auto te halen maar de auto perfect te maken, dus een betrouwbare, zuinigere auto met meer vermogen.

Stap 1

Uitlezen van voertuig en controleren op foutcodes

Aanvullend op de informatie uit het intakeformulier, halen we informatie uit het voertuig. We beginnen met het uitlezen van alle data van het voertuig. In deze data kunnen we zien of alle onderdelen van het voertuig naar behoren werken of dat hier aandachtspunten zijn. Daarnaast lezen wij de standaard soft-ware uit van het voertuig. Deze hebben we nodig als basisbestand maar ook archiveren wij deze zodat deze altijd teruggeplaatst kan worden.

Stap 2

ECU-motormanagement aanpassen voor de perfecte afstelling

Nadat we alle data hebben geanalyseerd, kunnen we de software aanpassen en optimaliseren. De software in het voertuig bestaat uit hectadecimalen. Deze zijn verwerkt in honderden kenvelden. Deze lopen wij allemaal door en passen deze aan waar nodig. Hiervoor maken we gebruik van de modernste technieken die continue worden doorontwikkeld.

Stap 3

Aangepaste software laden in de ECU
Na het optimaliseren van de software word deze ingelezen in het voertuig. FRST overschrijft de standaard software met de nieuwe software. De basis van deze software is overigens identiek.

Stap 4

Testrit en controle datalog

Het voertuig is voorzien van de nieuwste software en afstelling. Maar voordat wij kunnen spreken over de perfecte afstelling worden alle werkzaamheden en verbeteringen gecheckt. Dit doen we door middel van een testrit. Tijdens deze rit vertrouwen we op onze rijervaring maar belangrijker nog, op het systeem datalog. Hieruit verkrijgen wij de exacte data over hoe het voertuig reageert op onze aanpassingen. In sommige gevallen kan het zijn dat we na deze analyse nog een aantal kleine aan- passingen doen om de puntjes op de i te zetten.

Waarom chiptuning en waarom FRST?

Alle door FRST geleverde software wordt ontwikkeld en uitvoerig getest op een vermogensbank (dyno) voordat deze wordt vrijgegeven. Bij FRST is ons doel uw auto beter af te stellen. Wij programmeren de originele computer met verbeterde software, waardoor componenten als motor, turbo/compressor, injectiesysteem en nokkenasverstelling beter op elkaar worden afgestemd. Bij chiptuning worden vaak toleranties overschreden waardoor het vermogen van een auto wordt verhoogd. Door deze overschrijding lever je in op betrouwbaarheid en levensduur, iets wat wij bij FRST absoluut niet willen.

Deskundig

Deskundigheid is erg belangrijk aangezien wij een aanpassing doen in de aansturing van uw motor, door verkeerde aanpassingen kan uw motor ook schade oplopen. FRST staat reeds 15 jaar garant voor professioneel afstellen en werkt uitsluitend met deskundig opgeleid personeel dat iedere aanpassing reeds uitgebreid getest en uitgebalanceerd heeft. 

Voordelen Chiptuning

Door een betere afstelling (chiptuning) is er minder brandstof nodig wat resulteert in een brandstofbesparing tot wel 20%. Hierdoor verdient u de kosten in sommige gevallen al binnen 6 maanden terug. Door de perfecte afstelling wordt uw auto levendiger en reageert sneller op gaspedaal bewegingen. In sommige gevallen is een toename in vermogen van 35% te realiseren. De perfecte afstelling (chiptuning) zorgt niet alleen voor meer vermogen en brandstofbesparing, maar biedt tevens een toename in rijcomfort (driveability). Uw auto is tenslotte meer dan enkel een vervoersmiddel.

Waarom FRST

Er zijn veel aanbieders om uw auto te voorzien van een chiptuning, waarom zou u voor FRST kiezen? Wanneer u voor FRST kiest, kiest u voor een partij met een eigen vestiging maar ook kunt u terecht bij een van onze partners. Deze bedrijven hebben bewust gekozen voor FRST en het FRST-assortiment. Zij kunnen beter dan ons aangeven waarom zij graag samenwerken met FRST?

✔ Altijd op maat voor elke auto
✔ Ruim 15 jaar ervaring
✔ Deskundig en getraind personeel
✔ Software ontwikkeld op de testbank (dyno)
✔ Betrouwbaar bedrijf met een hoog service niveau

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Stage 1

Inclusief
  • Software upgrade (Chiptuning)

Stage 2

Prijs op aanvraag
Inclusief
  • Software upgrade (Chiptuning)
  • Uitlaat aanpassingen
  • Luchtinlaat aanpassingen

Stage 3

Prijs op aanvraag
Inclusief
  • Software upgrade (Chiptuning)
  • Uitlaat aanpassingen
  • Luchtinlaat aanpassingen
  • Grotere Intercooler
  • Turbo/Supercharger upgrade

Stage 3+

Prijs op aanvraag
Inclusief
  • Software upgrade (Chiptuning)
  • Uitlaat aanpassingen
  • Luchtinlaat aanpassingen
  • Grotere Intercooler
  • Aanpassing brandstof toevoer & ontstekking
  • Turbo/Supercharger upgrade stage 2

Veel gestelde vragen?

Elke autofabrikant calculeert bij het afleveren van een auto een veiligheidsmarge. In Europa zijn omstandigheden ten aanzien van brandstof-, oliekwaliteit en onderhoudsinterval goed te noemen. Dit geeft chiptuning organisaties de mogelijkheid om iets van de veiligheidsmarge te benutten zonder schade aan de motor te richten.

Chiptuning kan slecht zijn wanneer deze word uitgevoerd door iemand die eigenlijk niet weet wat hij doet en niet juist kan testen. Het is belangrijk na een chiptuning een auto te loggen zodat de engineer kan zien dat wat hij heeft gedaan het juiste effect heeft op de motor, dat ontstekiing en uitstoot binnen de juiste tolleraties zijn.
Een chiptuning kan te alle tijden uitgevoerd worden wanneer een auto goed is onderhouden. Dit is mogelijk bij een nieuwe auto maar ook bij uw nieuwe occasion. Ook komt het veel voor dat uw auto is begrensd vanuit de fabrikant en kunt daardoor een hoger rendement halen.
Chiptuning kunt u het beste laten uitvoeren door een specialist. Een specialist is iemand die weet wat hij doet en beschikt over de juiste apparatuur. Hoe weet je wanneer iemand een specialist is, dit is iemand die ervaring heeft met motoren en software beschikt over diagnose apparatuur en test ruimte.

Een chiptuning is volledig veilig als het is uitgevoerd door een specialist en gedaan binnen juiste tolleranties. Motoren tegenwoordig zijn een massaproduct met veel over capaciteit en van deze capaciteit maken we gebruik.

Een auto kan tuning altijd blijven rijden op de door de fabriek voorgeschreven brandstof, echter raden wij klanten altijd aan premium brandstof te tanken dit is beter voor het resultaat en zeker voor behoud van de motor.

Een chiptuning kan schadelijk zijn als een tuning niet gelogd word en gecontrolleerd op juiste waardes waardoor uw auto buiten de veilige tolleraties komt. Een specialist zrgt ervoor dat dit niet gebeurd.
Een chiptuning is legaal zolang alles blijft binnen milieu regels. En dat is wat wij doen bij FRST.
Een chiptuning is verstandig als u het laat uitvoeren door een specialist die al uw vragen kan beantwoorden en vertrouwd gevoel geeft.
Een chiptuning is het waard uit te laten voeren als het het rendement oplevert waar u naar opzoek bent. Dit is persoonlijk en verschild per auto.
Een chiptuning kan schadelijk zijn als een tuning niet gelogd word en gecontrolleerd op juiste waardes waardoor uw auto buiten de veilige tolleraties komt. Een specialist zrgt ervoor dat dit niet gebeurd.
De prijs van een chiptuning is wisselend en vaak afhankelijk van de motor in uw voertuig.
Chiptuning is een relatief eenvoudige manier om het rendement van uw voertuig te verhogen. Rendement wat zorgt voor meer vermogen en gunstiger verbruik en een fijner rijdende auto.
Een chiptuning is verstandig als u het laat uitvoeren door een specialist die al uw vragen kan beantwoorden en vertrouwd gevoel geeft.
Een chiptuning kan schadelijk zijn als een tuning niet gelogd word en gecontrolleerd op juiste waardes waardoor uw auto buiten de veilige tolleraties komt. Een specialist zrgt ervoor dat dit niet gebeurd.