Pops and Bangs

show blocks helper

Pops and bangs

Wilt u ook die geweldige sound van Pops and Bangs? Pops and Bangs wordt ook wel Exhaust Crackle genoemd , zo is bij de meeste mensen de geweldige sound bekend die men krijgt wanneer brandstof ontploft in de uitlaat bij het loslaten van het gaspedaal. We hebben deze functie ontwikkeld om de turbo op toeren te houden zodra u van de gaspedaal gaat. Op deze manier verhogen we de reactietijd als u terug op het gas wilt gaan. Bekijk hier onder een voorbeeld of op youtube van deze Mercedes-Benz S 63 AMG 612pk met Base variant.

Pops and Bangs (anti-lag systeem)

Het komt er op neer dat Pops and Bangs een anti-lag feature is voor de turbo, maar u kunt er natuurlijk ook uw vrienden mee imponeren! Een anti-lag systeem (ALS) zorgt ervoor dat, na het loslaten van het gaspedaal, het schoepenwiel van de turbo blijft doordraaien en het “probleem” van een traag opspoelende turbo wordt verholpen. Het toepassen van het anti-lag systeem gebeurt in de motorcomputer.

Motorgeluid

Op de reguliere weg zullen die (milli)seconden winst die u elke keer pakt met gas geven vaak niet de overweging zijn om een anti-lag systeem te laten toepassen. Het veel directer reageren van de motor is daarentegen wel erg fijn. Echter, de voornaamste reden voor het toepassen van antilag zal zijn dat het motorgeluid aanzienlijk verandert op het moment dat het gas losgelaten wordt. Na het loslaten van het gaspedaal zullen er luide knallen (Pops & Bangs) en in sommige gevallen ook steekvlammen uit de uitlaat komen. Zeker in combinatie met een sportuitlaat zijn de steekvlammen eerder regel dan uitzondering.

Pops and Bangs Varianten

Bij FRST bieden wij 2 varianten Pops and Bangs aan:
– Base: onze instap in de wereld van Pops and Bangs. Base is een lichte variant en daarom mogelijk op standaard uitlaatsystemen. Heb je een sport uitlaatsysteem en wil je een lichte variant Pops and Bangs?  Kies dan voor de Base.
– Loud: wanneer u meer volume en echte harde knallen wilt, kunt u kiezen voor loud. Deze optie is alleen mogelijk wanneer u een sport uitlaat heeft (Downpipe) met andere katalysator. Anders is dit slecht voor uw uitlaat.

De Pops and Bangs kan stand-alone worden uitgevoerd of tijdens een tuningssessie kunt u voor Pops and Bangs (anti-lag systeem) kiezen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer info of om te kijken of uw auto geschikt is voor Pops & Bangs.

Veelgestelde vragen

Hardware of software?

De Pops and Bangs worden veroorzaakt door verbranding van brandstof en is dus alleen met de software in te stellen. We bieden twee varianten aan: Base en Loud. Bij de Base variant passen we de software aan naar aanleiding van de standaard uitlaat en bij Loud kunnen we meer volume creëren omdat deze enkel wordt toegepast op een sportuitlaat.

Ik heb een standaard uitlaat is dat een probleem?

Bij FRST zijn er 2 mogelijkheden Base en Loud.  Bij de Base variant is de software ontwikkeld op uw standaard uitlaat dus dit is geen enkel probleem.

Is Pops and Bangs slecht of schadelijk voor de motor of de rest van de auto?

Nee, bij FRST is Pops and Bangs niet slecht omdat we de software instellen afhankelijk van de onderdelen die gemonteerd zijn op uw auto. Onze base variant is voor standaard auto’s en de loud variant voor auto’s met een sportuitlaat. Echter wanneer hier geen rekening mee gehouden wordt kunnen er grote gevolgen zijn voor de uitlaat, turbo en motor. Ons advies is om Pops and Bangs altijd door een ervaren tuner te laten uitvoeren met andere worden wanneer het goed wordt uitgevoerd zijn er geen nadelen aan Pops and Bangs.

Wat zijn de kosten voor Pops and Bangs?

De prijs begint bij €299,- maar dit is afhankelijk voor de gekozen variant en of de Pops and Bangs samen met de perfecte afstelling (chiptuning) wordt uitgevoerd. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Pops and Bangs zonder Turbo?

Pops and Bangs is een anti-lag feature voor de Turbo echter hebben wij een manier gevonden om het gevolg van Anti-lag de Pops and Bangs te kunnen instellen bij auto’s zonder Turbo. Dus ja het is mogelijk.

Wat is advies van FRST?

We hebben inmiddels al veel klanten blij mogen maken met Pops and Bangs. Wat ons opvalt is dat de klanten het meest tevreden zijn met de variant waar ook de hardware wordt aangepast. De fabrikanten doen er op dit moment alles aan om de uitstoot maar ook het geluid van de auto’s te beperken. Een demper in uw uitlaat zorgt ervoor dat uw pops and bangs ook gedempt worden. Wat is sommige gevallen in slecht een zacht popje kan resulteren. Dit varieert per model, maar ook per generatie. Zelfs een Golf GTI van de laatste generatie is met standaard uitlaat flink gedempt. In de film hier boven heeft de AMG een standaard sport uitlaat met minder dempers en betere katalysatoren waardoor er meer geluid geproduceerd wordt. Ons advies pas ook de Hardware aan.

Performance

Personalize

Perfection